CUM SA FACI PROTECTIA MUNCII CU BANI PUTINI?
In contextul integrarii in UE,
fiecare companie trebuie sa-si asigure un standard cat mai inalt
al managementului conducerii, din toate punctele
de vedere. In acest nou ciclu de articole vom urmari sa va aratam
cum sa "acoperiti" securitatea muncii (protectia muncii),
cu mijloacele care le aveti deja la indemana, pentru a fi asigurati
in cazul unui accident de munca sau control de la ITM. Ne vom
ocupa de societatile cu un numar de angajati mai mic de
50 de persoane, dupa cum urmeaza: Mai intai trimiteti
toti angajatii la controlul medical initial la angajare,
la un cabinet medical de medicina muncii cu care aveti contract,
insotiti de fisa de instruire individuala pentru securitatea
muncii(protectia muncii). Acordati atentie, mai ales persoanelor
sub 18 ani si femeilor gravide. Angajatii se vor intoarce de la
vizita medicala cu fisa stampilata de catre cabinet, impreuna
cu fisa de aptitudini medicala. Fisele de aptitudini ale angajatilor
se tin toate impreuna, cate un exemplar se da angajatilor, iar
o copie va fi prinsa in fisa individuala de protectia muncii(securitatea
muncii)corespunzatoare. Apoi organizati structura organizatorica
de securitate si sanatate in munca, dand decizii scrise,
in urmatorul mod: 1. Administratorul societatii va controla si
coordona activitatea de securitate a muncii(protectia muncii)
si PSI in cadrul societatii, sau numiti o persoana, numita "persoana
desemnata in domeniul securitatii muncii", care sa coordoneze
aceste activitati. Persoana desemnata trebuie pregatita in cadrul
unui curs in domeniul securitatii muncii. 2. Numiti
cate o persoana de la fiecare loc de munca( de ex. birou, sau
depozit), ca sef al locului de munca. Aceasta persoana
va realiza instructajul periodic in domeniul securitatii
muncii cu persoanele din subordine, pe baza unei planificari
anuale aprobate de administratorul societatii, va raspunde de
comunicarea accidentelor de munca si a bolilor profesionale catre
administratorul societatii, de acordarea primului ajutor in caz
de accident sau intoxicatie profesionala, precum si de evacuarea
persoanelor, bunurilor si a celorlalte materiale in caz de incendiu,
pericol sau situatii de urgenta. Aceste atributiuni ale sefului
locului de munca se vor trece in fisa postului.
Activitatea persoanei desemnate va fi supervizata de administratorul
societatii. 3. Intocmiti un document de evaluare a riscului profesional.
In cazul unor activitati simple, lipsite de pericole(agenti imobiliari,
operator calculator, etc) puteti avea in vedere http://www.bestprotect.ro/evaluarea-riscului.pdf.
In cazul unor locuri de munca cu pericol de accidente de munca,
imbolnaviri profesionale si alte pericole evidente, contactati-ne.
Acest document de evaluare a riscului profesional(document
unic) va fi actualizat la modificarea legislatiei, achizitionarea
de noi dispozitive de munca, precum si la modificarea procesului
de munca. Intocmiti apoi planul de prevenire si protectie,
conform http://www.bestprotect.ro/norme-de-aplicare-a-legii-319-2006.pdf.,
conform Art. 46 din repectivele norme. 4. In functie de activitatile
pe care le desfasurati, intocmiti instructiuni proprii in domeniul
securitatii muncii-instructiuni care arata concret modul de lucru
corect (de bun simt) in cazul activitatilor dumneavoastra. Aceste
instructiuni proprii ssm, se vor afisa in depozite,
in dreptul utilajelor la care se refera aceste instructiuni, samd.
5. Pentru seful punctului de lucru(seful formatiei de lucru),
intocmiti un act aditional la fisa postului, care
sa contina atributiunile si obligatiile sale in domeniul securitatii
muncii. 6. Intocmiti o planificare a instructajelor, care va fi
semnata de atat de catre angajator cat si de catre seful locului
de munca. Trebuie sa aveti in vedere ca neindeplinirea fiecaruia
din punctele de mai sus va poate "aduce" o amenda intre
1000 si 10 000 RON.
KARUNA EXPERT

2004 © Copyright KARUNA EXPERT SRL. All rights
reserved.
|